Agencje SEO, czym się zajmują, jakie usługi oferują?

Opublikowano: 1 rok 7 miesięcy temu Autor: Robert Górecki

Agencje SEO to bardzo popularny typ marketingu internetowego na rynku. Często jednak nie wiemy, jakie konkretnie usługi oferują i jaki zakres prac świadczą. W tym tekście przedstawiamy najważniejsze informacje oraz podpowiadamy, jakie usługi możemy zamówić w agencjach SEO.

Agencje SEO, czym się zajmują, jakie usługi oferują?


Czym są Agencje SEO?


Agencje SEO to popularny typ agencji marketingu internetowego działający na rynku digital marketingu. Zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych, czyli reklamą marki poprzez promowanie witryny w wyszukiwarce Google. Agencje SEO są najbardziej wyspecjalizowanym typem agencji na rynku, gdyż specjalizują się głównie w pozycjonowaniu stron internetowych.

Celem agencji SEO jest pomoc klientowi w znalezieniu się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Google ze swoją witrynę pod takimi hasłami, aby witryna pozyskiwała jakościowy i wartościowy ruch organiczny. Agencje SEO skupiają się zatem na pozyskiwaniu klientów poprzez eksponowanie strony internetowej w sieci. Bardzo często zatrudniają one wielu specjalistów związanych z tym procesem. Często są to programiści, specjaliści SEO czy copywriterzy.


Jak działają?


Jeśli wiemy już czym są agencje SEO, warto również powiedzieć kilka słów o tym jak działają. Agencje tego typu przeważnie świadczą swoje usługi online - zdalnie bez konieczności osobistych wizyt w siedzibie firmy. Działalność skupiona jest również głównie w Internecie. Agencje SEO mogą współpracować na różnych zasadach. Mogą oferować zarówno umowy abonamentowe, za efekt lub hybrydowe, a także wykonywać konkretne czynności na zasadzie wykupienia pakietów prac i przedpłat.

Jeśli wybierzemy już odpowiedni typ współpracy i zdecydujemy się na nią, pierwszym krokiem jest przygotowanie briefu, czyli dokumentu technicznego, w którym przekażemy zlecenie w sposób pisemny. Agencja SEO po przyjęciu zlecenia rozpocznie prace nad naszą witryną. Regularnie będzie przekazywała nam raporty, w których znajdą się ujęte wykonane prace, a także statystyki strony pokazujące postępy w pozycjonowaniu.

Co ważne, z agencją SEO możemy współpracować na wiele sposobów. Większość z nich jest bardzo elastyczna w tej kwestii i umożliwia różne podejście do współpracy. Będziemy mogli zatem w wielu przypadkach ściśle współpracować z agencją lub nawet kooperować wykonując część pracy samodzielnie. Oferują też kompleksowe usługi, gdzie klient nie musi być wcale zaangażowany w prace pozycjonujące. Jest to bardzo dobra opcja dla osób, które nie znają się na SEO czy digital marketingu, a chcą zaistnieć ze swoją stroną internetową w wyszukiwarce Google.


Jakie usługi oferują?


Podstawowy zakres usług, jakie oferują agencje SEO, jest nakierowany głównie na pozycjonowanie stron internetowych. Będą to zarówno prace optymalizacyjne związane z zastosowaniem technicznym, user experience, mobilnym czy SEO strony internetowej. Warto zwrócić uwagę na to, że agencje mogą optymalizować witrynę zarówno kompleksowo jak i w poszczególnych elementach. Jest to przydatne jeśli chcemy poprawić jakość naszej witryny na konkretnej płaszczyźnie i skupić się np. na elementach, które sprawiają nam najwięcej problemu. Agencje SEO mogą również stworzyć responsywną wersję witryny dla urządzeń małoekranowych czy optymalizować witryny sprzedażowe pod tym kątem, aby spełniały wymogi pozycjonowania.

Agencje SEO, mogą świadczyć również usługi związane z linkowaniem zewnętrznym, analizami i doborem słów kluczowych czy tworzeniem i dodawaniem contentu. Są to usługi stricte związane z pozycjonowaniem stron internetowych i w duży sposób wpływają na pozycję witryny w rankingu Google. Agencje SEO posiadają często swoje własne strony zapleczowe, z których pozyskują linki do witryn klientów lub zajmują się wyszukiwaniem serwisów i umieszczaniem na nich artykułów sponsorowanych czy dodawaniem linków w sieci. Analizują również słowa kluczowe, pod którymi będą pozycjonowały naszą witrynę, aby uzyskać jak najwięcej profitów z wyboru odpowiednich haseł. Będą one dobrane indywidualnie do naszej sytuacji, strony internetowej czy celu, jaki chcemy osiągnąć. Bardzo ważną usługą oferowaną przez agencję SEO jest również tworzenie i publikowanie contentu wysokiej jakości na naszej witrynie. Jest to jeden z najważniejszych czynników rankingowych, który w istotny sposób wpływa na wysokość pozycji witryny w wyszukiwarce Google.

Agencje SEO posiadają również w swoich ofertach usługi tworzenia stron internetowych wraz z pozycjonowaniem, proponowane jako kompleksowa usługa dla osób, które nigdy nie korzystały z tego typu reklamy. Jedną z flagowych usług agencji SEO są również audyty stron internetowych. Polegają one na sprawdzeniu strony internetowej pod kątem pozycjonowania całościowo lub konkretnej płaszczyzny witryny.


Usługi dodatkowe


Agencja SEO bardzo często świadczą również szeroki zakres usług dodatkowych- powiązanych mniej lub bardziej z pozycjonowaniem stron internetowych. Mogą być to usługi prowadzenia kampanii reklamowych w Google Ads czy Facebook Ads, usługi graficzne czy dotyczące prowadzenia social mediów i sklepów internetowych. Wykorzystują w ten sposób zatrudnionych już pracowników, którzy posiadają kompetencje do tego typu prac i oferują jak najszerszy zakres usług dla klientów, aby mogli dobierać usługi dodatkowe w jednej agencji.


Kiedy warto wybierać Agencję SEO


Warto je wybierać przede wszystkim jeśli zależy nam na profesjonalnym pozycjonowaniu naszej strony internetowej. Wybór agencji SEO w porównaniu do marketingowych czy interaktywnych będzie najlepszym wyborem. Warto również stawiać na nie, jeśli chcemy wdrożyć kilka metod digital marketingu. W większości przypadków znacznie lepszym rozwiązaniem będzie skupienie się na pozycjonowaniu, dobierając dodatkowe działania marketingowe, aniżeli skupienie się na mniej wymagających promocjach internetowych pozostawiając pozycjonowanie bardziej ogólnym i mniej kompetentnym agencjom.

Agencje SEO, warto również wybierać, gdy zależy nam na usługach dodatkowych, jakie świadczą takich jak copywriting czy tworzenie stron internetowych. Nawet jeśli nie będziemy pozycjonowali naszej strony, otrzymamy te usługi na wysokim poziomie, wykorzystując specjalistów zatrudnionych w agencjach.

Podobne posty