6 Najpopularniejszych typów pozycjonowania

Opublikowano: 1 rok 10 miesięcy temu Autor: Robert Górecki

Pozycjonowanie stron internetowych w sieci to nie tylko pozycjonowanie standardowe, ale i wiele różnych innych typów. Są one mniej znane, gdyż rzadziej wykorzystywane łatwo nam umykają. Istnieją jednak i pozwalają promować witrynę w wyszukiwarce Google w różnych wariantach.

6 Najpopularniejszych typów pozycjonowania

W tym tekście prezentujemy 6 najpopularniejszych typów i strategii pozycjonowania stron WWW, a także podpowiadamy, kiedy warto je stosować i czym się charakteryzują.


Pozycjonowanie standardowe


Pozycjonowanie standardowe to pierwszy i najczęściej wykorzystywany typ promowania strony w wyszukiwarce Google. Strategia ta polega na wyborze kilku - często najpopularniejszych słów kluczowych danej kategorii tematycznej i intensywnym promowaniu witryny właśnie pod takimi frazami.

Główny nacisk kładzie się właśnie na te słowa kluczowa i pracuje, aby witryna była wyszukiwana w Internecie właśnie pod takimi zwrotami. Pozycjonowanie standardowe zawiera wszystkie podstawowe czynności pozycjonujące, których możemy wyliczyć ok. kilkudziesięciu. Oprócz doboru i analizy słów kluczowych będą to również dodawanie jakościowego contentu na stronę, linkowanie wewnętrzne i wychodzące, optymalizacja techniczna strony, uproszczenie szkieletu witryny, dostosowanie jej pod kątem user experience, stworzenie responsywnej wersji strony dla urządzeń mobilnych, czy linkowanie zewnętrzne i pozyskiwanie ruchu z sieci.

Celem pozycjonowania standardowego jest wybicie się na najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google w danej kategorii tematycznej. Jest to zarazem najskuteczniejsze, ale i obarczone największą konkurencję pozycjonowanie. Wykonuje się je, jeśli chcemy działać globalnie i stawać się bezkompromisowo liderami branżowymi w danej kategorii tematycznej.


Pozycjonowanie szerokie


Pozycjonowanie szerokie to zgoła odmienny - przeciwstawny typ pozycjonowania strony internetowej. Polega on na wyborze wszystkich możliwych słów kluczowych dla danej kategorii tematycznej i pozycjonowaniu strony pod nimi wszystkimi. Przy pozycjonowaniu szerokim nie będziemy kładli specjalnego nacisku na żadną z fraz, a będziemy bazowali na pozyskiwaniu małej ilości ruchu spód dużej ilości słów kluczowych. Przy pozycjonowaniu szerokim jedyną różnicą jest dobór haseł, pod jakimi będzie widoczna nasza strona internetowa w sieci, czyli filozofia pozyskiwania ruchu organicznego.

Do plusów tego osób pozycjonowania możemy zaliczyć pozyskiwanie jakościowego ruchu, który pochodzi spod bardziej skomplikowanych haseł, które wyszukują osoby zdecydowane zakupowo, czy poszukujące konkretnych rozwiązań. W jaki sposób możemy również wybić się w bardzo konkurencyjnej kategorii tematycznej i pozycjonować naszą witrynę dużo taniej, niż bijąc się o topowe miejsca pod najpopularniejszymi hasłami z innymi dużymi markami.

Pozycjonowanie szerokie zapobiega również przeoptymalizowaniu strony pewnymi frazami i nałożeniu kary. Pozycjonowanie takie jest naturalne i nie wymaga od nas kładzenia nacisku na konkretną z fraz.


Lokalne pozycjonowanie witryn


Lokalne pozycjonowanie stron internetowych z kolei to promowanie witryny pod konkretnymi hasłami tematycznymi, ale w lokalnym kontekście. Strony tak pozycjonowane będą pojawiały się pod wybranymi przez nas hasłami, ale jedynie na terenie danej lokalizacji. Pozycjonowanie lokalne przebiega dokładnie w taki sam sposób, jak pozycjonowanie standardowe poprzez ogólne optymalizowanie strony i dostosowanie jej do wyszukiwarki Google. Istnieje jednak kilka czynności, które wyróżniają ten typ pozycjonowania, a ich zadaniem jest powiązane witryny z daną lokalizacją. Przede wszystkim jest to umieszczanie na stronie lokalnych słów kluczowych.

Są to tematyczne frazy rozbudowane o nazwę miejscowości lub same nazwy rejonów. Dodatkowo tworzy się i powiązuje z pozycjonowaną witryną wizytówkę na Google Maps, a także inne katalogi firm. Ma to na celu podkreślić lokalny charakter witryny. Z lokalnych stron internetowych, for czy profili w social mediach przeprowadza się również linkowanie zewnętrzne, dodając linki zwrotne jedynie z takich lokalizacji - które podkreślają lokalny charakter pozycjonowania. Pozycjonowanie lokalne wykonuje się przede wszystkim przy stronach internetowych biznesów lokalnych, takich jak restauracje czy firm stacjonarnych. Wykonuje się je również w sytuacji, kiedy z jakichś względów chcemy dotrzeć do osób mieszkających w konkretnym mieście.


Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe


Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe jest jednym z najnowszych i najbardziej dynamicznie rozwijających się typów pozycjonowania. Jest to dostosowanie strony do wyszukiwania głosowego, czyli opcji, jaką udostępnia Google w swojej wyszukiwarce i na urządzeniach z systemem Android. Głównym elementem tego typu pozycjonowania jest promowanie witryny pod frazy - tzw. długie ogony, czyli słowa kluczowe w postaci kilku - kilkunastu wyrazów. Są to najczęściej zwroty mowy potocznej, czy dłuższe sformułowania, jakie do wyszukiwarki wprowadzają osoby naturalnie mówiące do mikrofonu. Ten typ pozycjonowania pomaga wybiciu się w niszowej grupie wyników wyszukiwania danej tematyki i pozyskiwaniu dużej ilości ruchu.


Pozycjonowanie stron pod urządzenia mobilne


Pozycjonowanie stron internetowych pod urządzenia mobilne to dostosowanie ich do smartfonów i tabletów. Pozycjonowanie te różni się od standardowego głównie naciskiem na stronę techniczną. Będzie to np. solidna wersja responsywna serwisu, zwiększona szybkość działania, a także wybór fraz typowych dla wyszukiwania głosowego, gdyż najwięcej takich wyszukiwań pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Celem pozycjonowania mobilnego jest rozszerzenie spektrum odbiorców przy standardowym pozycjonowaniu lub specjalizowane się w pozyskiwaniu ruchu pochodzącego właśnie z urządzeń małoekranowych.


Pozycjonowanie językowe


Rzadko wymienianym, ale coraz częściej występującym typem pozycjonowania jest pozycjonowanie językowe. Polega ono na pozycjonowaniu strony skierowanej do konkretnego państwa. Jest ono stosowane przez marki globalne, które często działają na wielu rynkach lub osoby chcące dotrzeć z ofertą do klientów mieszkających za granicą. Tworzy się wtedy wersję serwisu w innym języku i pozycjonuje bezpośrednio na tamtejszym rynku, aby była wyświetlana wyżej w wynikach wyszukiwania Google. Stronę taką tworzy się najczęściej od podstaw i dodaje w konkretnym języku, by nie oferować nieco mniej skuteczniejszej tłumaczonej wersji witryny, która jest naszym głównym polskim serwisem.

Podobne posty