Wszystko o mocy wpisów SEO/polecających w sieci

Opublikowano: 1 rok 8 miesięcy temu Autor: Robert Górecki

Połącz marketing szeptany i link building! Zarówno link building jak i marketing szeptany mają ze sobą wiele wspólnego - wpisy polecające. Różnią się one jedynie pewnymi szczegółami, ale ogólnie przedstawiają pozytywnie markę, a także kierują do niej ruch z Internetu.

Wszystko o mocy wpisów SEO/polecających w sieci

Przeważnie nie myślimy nad połączeniem tych dwóch typów marketingu internetowego, choć w tym przypadku jest to bardzo proste i daje wiele korzyści. Jak zatem połączyć marketing szeptany oraz pozyskiwanie linków zwrotnych do naszej witryny? O tym wszystkim poniżej.


Czym jest marketing szeptany


Marketing szeptany to wizerunkowy rodzaj marketingu internetowego, który polega na umieszczeniu w Internecie krótkich wpisów polecających naszą markę. Mają one postać krótkiej rekomendacji, w której pozytywnie przedstawiamy naszą markę i polecamy ją potencjalnym klientom poszukującym informacji w sieci. Wpisy takie najczęściej nawiązują do danego tematu, a także posiadają nazwę naszej marki lub link do naszej strony internetowej. Zamieszczone są w różnych miejscach sieci, a ich głównym zadaniem jest zwrócenie uwagi osób poszukujących informacji tematycznych na naszą markę i skłonienie ich by przyszli na naszą stronę internetową.


Czym jest link building


Link building to jeden z najważniejszych czynników rankingowych przy pozycjonowaniu strony internetowej. Jest to pozyskiwanie linków zwrotnych z Internetu, które kierują do naszej witryny. Wpisy z linkami dodaje się w różnych miejscach np. w social mediach, na forach internetowych czy witrynach. Ilość oraz jakość linków świadczą o renomie naszej strony, a także informują Google o jakości strony, co przekłada się na wysokość pozycji naszej witryny w wyszukiwarce Google. Linkowanie strony internetowej to jedna z podstawowych czynności, którą wykonujemy przy pozycjonowaniu naszej strony.


Połączenie wpisów - dlaczego warto?


Bardzo ciekawą koncepcją, która łączy zarówno działania wizerunkowe jak i pozycjonujące jest tworzenie i publikowanie jednych wpisów, które jednocześnie będą spełniały obie role. Przede wszystkim jest to doskonały sposób na oszczędności, a także zwiększenie efektywności i skuteczności naszych działań reklamowych w sieci. Jeśli zatem zależy nam na pozyskiwaniu klientów i robimy to na kilka sposobów łącząc oba typy wpisów, możemy nadal osiągnąć ten cel znacznie niższym kosztem. Oszczędności pozwolą działać nam na większą skalę lub wydawać mniejsze sumy na osiąganie tych samych rezultatów.

Samo połączenie wpisów kierujących do naszej stronie internetowej, a także wpisów polecających jest wbrew pozorom bardzo proste. Należy zwrócić jedynie uwagę na kilka elementów - stycznych, które posiadają zarówno wpisy wizerunkowe, jak i pozycjonujące. Wpisy takie możemy tworzyć samodzielnie oraz publikować w Internecie, gdyż działanie to nie jest niezwykle skomplikowane. Tworząc wpisy spełniające warunki obu metod promocji, będziemy mogli jednym wpisem uzyskać dwie korzyści.


Jak tworzyć i publikować takie wpisy?


Jeśli wiemy już, czym jest link building, a także marketing szeptany oraz dlaczego warto tworzyć jedne kompleksowe wpisy polecające naszą markę, warto przyjrzeć się dokładniej w jaki sposób możemy stworzyć uniwersalne wpisy, aby spełniały obie rolę i dawały nam wszystkie wyżej wymienione korzyści. Przede wszystkim tworząc uniwersalny wpis, powinniśmy zwrócić uwagę na kwestie wizerunkowe i dokładnie przedstawić naszą markę. Powinniśmy dobrze zaprezentować i zachęcić do skorzystania z ich usług. Możemy robić to zarówno w otwarty sposób, jak i subtelny, w zależności od tego, w jakim miejscu będziemy publikować dane wpisy. Wpisy polecające powinny być również różne i unikalne, aby użytkownicy nie zorientowali się, że działamy na dużą skalę i tak promujemy naszą markę. Wpisy takie muszą być zatem jakościowe i merytoryczne, a także bezbłędne i napisane prostym przystępnym językiem.

We wpisie zamiast nazwy marki lub konkretnego produktu zawsze powinniśmy używać linków do naszej strony internetowej. Mogą być to odnośniki do strony głównej, strony kategorii czy poszczególnych kart produktowych. Każdy wpis powinien zatem posiadać link, który będzie pomagał w pozycjonowaniu naszej witryny internetowej. Kolejnym wymogiem stworzenia uniwersalnych wpisów polecających i pozycjonujących jest miejsce ich publikacji. Miejsce powinno zarówno skupiać potencjalnych klientów naszej marki, ale i być korzystne pod kątem SEO. Przede wszystkim, mogą być to media społecznościowe, które dają nam sygnały społecznościowe w odniesieniu do pozycjonowania, jak i skupiają duże grupy aktywnych użytkowników zainteresowanych daną kategorią tematyczną.

Wpisy takie możemy umieszczać również na forach internetowych, zwłaszcza tych dużych i aktywnych. Kolejnym miejscem publikowania tego typu wpisów są platformy z możliwością dodawania komentarzy takie jak YouTube czy blogi tematyczne. Powinniśmy również skupiać się jedynie na serwisach aktywnych i największych. Ciekawym pomysłem może być współpraca z influencerami, gdzie na ich profilach w mediach społecznościowych czy na stronach www będziemy dodawali nieco dłuższe wpisy w zamian za opłatą. Z pewnością będzie to korzystne zarówno pod względem wizerunkowym jak i pozyskania wartościowego linku zwrotnego. Wybierając taką formę reklamy w Internecie, możemy kupować pełnoprawne artykuły sponsorowane na dużych i popularnych serwisach w zamian za opłatę.


Wykonywać samemu czy zlecić?


Jednym z naturalnych pytań, jakie można zadać przy tym temacie jest pytanie czy działania te warto wykonywać samemu czy może zlecać je agencją marketingowym. Samodzielne wykonywanie takiej promocji z pewnością da na większą kontrolę nad całym procesem, a także pozwoli zaoszczędzić pieniądze. Z drugiej jednak strony zlecając te działania reklamowe agencji marketingowej, będziemy mogli działać na dużo większą skalę, a także nie będziemy musieli poświęcać czasu oraz uwagi na przeprowadzanie tego typu promocji. Linkowanie naszej strony w takiej formie przez agencje marketingowe może być również bardziej jakościowe, co również przyniesie nam więcej korzyści.

Choć zamieszczanie tego typu wpisów w Internecie, które będą hybrydą marketingu szeptanego i link buildingu nie jest standardową ofertą, nie powinniśmy mieć problemu ze znalezieniem agencji, która zgodzi się na wykonanie takiej promocji. Modyfikacje dodawanych wpisów czy to w marketingu szeptanego czy link buildingu nie są duże, a podając swoje preferencje agencji, która wykonuje już linkowanie stron standardowo, nie powinna mieć większej trudności ze spełnieniem naszych życzeń.

Podobne posty