Płatne sposoby reklamy w sieci i wszystko o nich

Opublikowano: 1 rok 11 miesięcy temu Autor: Robert Górecki

Pozycjonowanie stron internetowych to bez wątpienia ten rodzaj promocji, po który sięgamy najchętniej i najczęściej wręcz automatycznie - jeśli mówimy o promocji marki w Internecie. Wiele osób jednak do końca nie zna pozycjonowania i obawia się wielu kwestii z nim związanych.

Płatne sposoby reklamy w sieci i wszystko o nich

Czym zatem jest pozycjonowanie stron internetowych? Ile kosztuje pozycjonowanie? Jakie są jego plusy? Na te inne pytania odpowiedzi udzielamy poniżej.


Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?


Pozycjonowanie stron internetowych to metoda marketingu internetowego polegająca na promowaniu witryny w wyszukiwarce Google i optymalizowaniu jej w taki sposób, aby była pozytywnie oceniana przez wyszukiwarkę oraz umieszczana na jak najwyższych pozycjach w hierarchii wyników wyszukiwania. Strony internetowe pozycjonuje się pod konkretne słowa kluczowe, pod jakimi mają być widoczne w Internecie. Wysoka pozycja ma zwiększać ich widoczność i pomagać pozyskiwać duże ilości odbiorców. Pozycjonowanie bazuje na założeniu, że najwyższe pozycje w rankingu wyników cieszą się największym powodzeniem i notują najwięcej przejść internautów na strony.

Pozycjonowanie stron WWW jest procesem długotrwałym i nieprzewidywalnym. Najczęściej wykonuje się go kilka - kilkanaście miesięcy. Istnieje ok. kilkuset elementów, które wpływają na ocenę naszej witryny i jej umiejscowienie w wynikach wyszukiwania Google.


Ile kosztuje pozycjonowanie?


Pozycjonowanie stron internetowych teoretycznie jest darmowe i możemy sami dostosowywać naszą witrynę do wyszukiwarki Google. Jest to jednak praktycznie niemożliwe lub ekstremalnie trudne do wykonania, gdyż pozycjonowanie jest trudnym technicznie procesem wymagającym również dodawania dużych ilości contentu, czy intensywnego zajmowania się stroną. Najczęściej zatem pozycjonowanie wykonują specjaliści lub agencje SEO.

Ogólnie miesięczny koszt pozycjonowania rozpoczyna się już od kilkudziesięciu złotych. W tej cenie otrzymamy podstawowe prace pozycjonerskie, które będą wystarczające w mało popularnych kategoriach lub gdy pod danymi hasłami tematycznymi nie będzie zbyt dużej konkurencji. Pozycjonowanie przy większości stron internetowych - zwłaszcza jeśli chcemy, aby były widoczne pod popularnymi hasłami i w popularnych kategoriach tematycznych będzie rozpoczynało się od ok. 1000 złotych miesięcznie. Za tę sumę otrzymamy już regularne i jakościowe prace przy witrynie wykonywane na szeroką skalę. Choć nie ma górnej granicy wydatków na pozycjonowanie najczęściej marki i właściciele stron nie wydają na ten sposób reklamy więcej niż kilka tysięcy złotych miesięcznie.

Pozycjonowanie, choć wydaje się sporym miesięczne wydatkiem, musi tyle kosztować i jest wbrew pozorom bardzo opłacalne. Wydatki na pozycjonowanie muszą być tak wysokie gdyż naszą witryną zajmują się specjaliści o wysokich kompetencjach, których zatrudnienie również nie jest tanie, a dodatkowe koszty generuje również dodawanie contentu na stronę czy przeprowadzanie audytów i pozyskiwanie linków zwrotnych do strony np. poprzez katalogowanie stron, czy też wykupywanie płatnych artykułów sponsorowanych.


Zalety pozycjonowania


Pierwszą zaletą pozycjonowania stron internetowych jest elastyczność tego sposobu marketingu internetowego. To my samodzielnie decydujemy jak intensywnie działamy, jakie budżety przeznaczamy na pozycjonowanie, a także czy będziemy robili to stale czy okazjonalnie. Możemy również w każdej chwili modyfikować działania pozycjonujące lub je wstrzymywać.

Sporym plusem pozycjonowania, na który również warto zwrócić uwagę jest inwestycyjny charakter tego sposobu promocji marki w sieci. Przeznaczając pieniądze na pozycjonowanie inwestujemy je w witrynę. Każda zakupiona usługa i praca wykonana przy naszej stronie internetowej będą ją wzmacniały i będą przynosiły korzyści w przyszłości - nawet, jeśli zaprzestaniemy pozycjonowania. Jest to niespotykane w wielu innych systemach marketingu internetowego, gdzie koniec kampanii reklamowej jest równoznaczny z przerwaniem napływu klientów.

Pozycjonowanie daje również szansę na osiągnięcie bardzo dobrych wyników reklamowych. Z wyszukiwarki Google obecnie korzysta większość internautów, a możliwość dotarcia do setek tysięcy odbiorców przy pomocy wypozycjonowanej strony nie jest nierealnym zadaniem. Jeśli zatem wypozycjonujemy witrynę na wysokie pozycje w wyszukiwarce będziemy mogli regularnie i długotrwałe pozyskiwać dużą liczbę nowych klientów.

Ten typ reklamy internetowej jest również jakościowy, gdyż to klienci wyszukują naszą stronę i przechodzą na nią. Nie jesteśmy zatem narażeni na negatywne opinie o naszej marce jak w przypadku innych sposobów digital marketingu, gdzie możemy być oskarżeni o spam, nachalność czy nagabywanie odbiorców.

Podobne posty