Content marketing to wszelkie działania, które mają doprowadzić do tego, że klient będzie chciał sam wybrać naszą firmę. Przygotowuje się różnorakie wartościowe treści, które mają wzbudzać zainteresowanie potencjalnego klienta. Celem jest trafienie do tych grup, które rzeczywiście będą naszą ofertą zainteresowane. Marketing treści funkcjonuje inaczej niż te formy, które mają się opierać tylko i wyłącznie na reklamie. Tutaj doprowadzamy do sytuacji, w której uda się między klientem a firmą tworzyć jakąś relację na stałe.

Jeśli tam ma się stać trzeba przygotowywać dla klientów wartościowe treści a nie będzie to oczywiście proste zadanie. Pojęcie marketingu treści odnosić się będzie do tych treści, które publikuje się w sieci i przez sieć rozpowszechnia. Nie będzie tylko chodzić o artykuły, ale wszelkie formy aktywności, które mogą klientom przekazywać jakieś interesujące informacje. Mogą to być filmiki, jakieś zdjęcia, grafiki czy webinary. Najważniejsze, by z taką treścią klient odbierał od nas jakąś wiedza, z której będzie mógł w jakieś mierze skorzystać.

Niekiedy mówi się, że marketing treści zaczyna również wychodzić poza sieć. Wspominane obecnie pojęcia odnoszą się również do marketingu wirusowego, a więc wszelkich działań, które sprawiają, że klient sam podejmuje takie działania, które zmierzają do tego, by dalej przekazywać informację o firmie już bez jej osobistego zaangażowania. Okazuje się, że tego typu rozwiązania obecnie chętnie się wykorzystuje i sięga do różnych serwisów społecznościowych, które najlepiej sprawdzają się przy marketingu wirusowym.