Tak zwany marketing treści to obecnie innowacyjna propozycja, której celem ma być doprowadzenie do sytuacji, w której klient wybierze naszą firmę, ponieważ przygotujemy dla niego ciekawe treści, które pobudzą jego zainteresowanie. Naszym celem ma być trafienie do konkretnego klienta. Marketing treści działa nieco inaczej niż te formy, które opierają się na reklamie. Tutaj chcemy doprowadzić do sytuacji, w której stworzy się między klientem a firmą jakąś stałą relację.

Aby tak się stało trzeba właśnie dbać o przygotowywanie wartościowych treści dla naszych klientów. Pojęcie content marketing odnosić się będzie do treści publikowanych przy pomocy internetu. Nie ma tutaj jednak ograniczenia wyłącznie do treści pisanej. Można również tak traktować wszelkie grafiki informacyjne czy też firmy przygotowywane przez firmę, która chce się reklamować. Różne rozwiązania mogą być wykorzystywane. Najważniejsze będzie wyłącznie to, by przygotowywane informacje przynosiły klientom jakąś wiedzę.

Szersze traktowanie marketingu treści mówi również o publikowaniu poza siecią. Wspominane pojęcie odnosi się także do marketingu wirusowego, a więc takich działań, które sprawią, że klient sam będzie podejmował działania zmierzające do tego, by dalej przekazywać jakieś informacje na temat firmy. Okazuje się, że takie rozwiązania są chętnie obecnie wykorzystywane i przede wszystkim w tym celu sięga się do serwisów społecznościowych, które dają najwięcej możliwości i pozwalają sprawnie budować szeroką bazę zainteresowanych firmą odbiorców.