Historia innowacji Tissot jest długa i wielowymiarowa. Pionierski duch stanowi natchnienie zarówno dla produktów jak i promocyjno-handlowej działalności marki od jej założenia w latach pięćdziesiątych XIX wieku. W 1866 roku po nawiązaniu sieci relacji handlowych w Stanach Zjednoczonych, syn założyciela firmy, Charles-Emile Tissot udał się na odważną wyprawę do Rosji, by w Cesarstwie, które stanowiło wtedy dużo bardziej chłonny rynek niż rodzima Szwajcaria, sprzedawać zegarki kieszonkowe Tissot. Tissot wciąż się rozwijał, czego ukoronowaniem była nagroda Grand Prix w Paryżu z 1900 roku. Wtedy też Tissot jako jedna z pierwszych firm stworzyła funkcję ambasadora marki, nawiązując współpracę z aktorską gwiazdą Sarah Bernhardt. Kreuje wygląd W 1999 roku Tissot zaprezentował przełomową technologię dotykową, która pozwoliła narodzić się kolekcji Tissot Touch. Dynamiczne zegarki z kolekcji Tissot Touch mają dotykowe szkiełko, które stanowi interaktywny „kokpit’ czasomierza, pozwalający na łatwy dostęp do jego licznych funkcji. Kolekcja jest systematycznie rozbudowywana o kolejne nowoczesne modele z innowacyjną technologią dotykową, dzięki czemu Tissot ugruntowuje swoją pozycję lidera w dziedzinie technologii. Delikatne muśnięcie opuszkiem palca dotykowego szkiełka jednego z zegarków z kolekcji Tissot Otuch - Tissot T-Touch, Tissot T-Touch Expert, Tissot T-Navigator, Tissot Silen-T umożliwia dostęp do zróżnicowanych funkcji, od chronografu po wysokościomierz. W 2009 roku Tissot wyznacza nowe granice dla swojej unikalnej technologii prezentując wodoszczelny do 200 metrów profesjonalny zegarek dla nurków Tissot SEA-Touch.