Jak tworzyć dobre spoty reklamowe: praktyczne wskazówki

Opublikowano: 2 tygodnie 2 dni temu Autor: Robert Górecki

Produkcja reklam zmieniła się znacząco w ostatnich latach. Wciąż jednak spoty reklamowe stanowią istotny element kampanii reklamowej. Muszą być jednak odpowiednio przygotowane i dopracowane w najmniejszych szczegółach. Jak zrobić to dobrze? Dlaczego warto przygotowywać reklamy video?

Jak tworzyć dobre spoty reklamowe: praktyczne wskazówki

[Artykuł sponsorowany]

Czym powinny się wyróżniać oraz jak stworzyć angażujące i korzystne reklamy? Więcej na ten temat przeczytacie poniżej.


Spoty reklamowe - dlaczego warto je tworzyć?


Z jakich powodów tak wiele firm decyduje się na przygotowanie materiałów reklamowych w wersji video? W głównej mierze odpowiada za to fakt, iż są to najłatwiej przyswajalne formy przekazu, szczególnie dobrze odbierane przez duże grupy potencjalnych odbiorców. Spoty reklamowe da się łatwo dopasować do konkretnych wymagań i trendów. Mocniej angażują z pomocą różnych zmysłów i przyciągają uwagę niż content audio czy słowo pisane.

Olbrzymie możliwości w zakresie promocji video dają obecnie nie tradycyjne media, a Internet. Spoty reklamowe umieszcza się na stronach internetowych danej firmy, na blogach czy w social mediach. A każda z tych przestrzeni wymaga zastosowania odpowiednich rozwiązań.


Czym wyróżnia się dobry spot reklamowy?


Jaka zatem powinna być dobrej klasy reklama filmowa? Wszystko zależy od jej formy – czy produkujemy pełnoformatowy spot czy krótką rolkę do social mediów. Zawsze trzeba jednak zadbać o jasny przekaz, który jest w pełni zrozumiały dla odbiorców. Dobrze sprawdza się zadbanie o zwięzłość i krótkość – uwaga widza skupia się bowiem najczęściej na pierwszej minucie. Warto w tym czasie zawrzeć wszystkie kluczowe informacje.

Idąc też za radą Alfreda Hitchcocka – powinno się zacząć od mocnego akcentu, który przyciągnie uwagę i przekona widzów do obejrzenia całej treści. Powinna być ona oczywiście profesjonalnie wykonana i zmontowana. Najlepiej korzystać ze wsparcia profesjonalistów, jak choćby: https://creativestudio.com.pl.


Produkcja spotu reklamowego krok po kroku - o czym pamiętać?


Jak zatem stworzyć dobry spot reklamowy? Wszystko zaczyna się od pomysłu, który ma realizować realne cele, jak budowanie świadomości marki, pozyskiwanie nowych klientów czy promocja nowych towarów lub usług. Od tego w dużej mierze zależy forma contentu. Następnie precyzuje się główne kryteria – określa się grupę docelową i jej potrzeby oraz miejsce wyświetlania treści (social media, YouTube, VOD, telewizja).

Później przystępuje się do wyboru techniki realizacji, ewentualnych animacji, napisów, grafik, dźwięku i muzyki, co mocno wpływa na wyliczenie potrzebnego budżetu, oraz stworzenia scenariusza produkcji – spójnego z całościowym marketingiem firmy. Warto współpracować z doświadczonymi wykonawcami, mającymi wiedzę i narzędzia do przygotowania takich materiałów.


Skuteczna reklama dla niemal każdej branży - spoty reklamowe


Dobrze przygotowany film marketingowy potrafi zbudować świadomość marki, przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć zaufanie do oferowanych usług i towarów. Musi być jednak perfekcyjnie przygotowany, z uwzględnieniem specyfiki przestrzeni wyświetlenia oraz realnych potrzeb odbiorców. Warto stawiać na profesjonalne rozwiązania – w końcu obraz potrafi zostać w pamięci na naprawdę długi czas.